Drama v Melbourne pro Buttona a McLaren

Karel Bařina, 28. března 2010, 09:48 Google+

AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Jenson Button odjel bezchybný závod a i přes předčasně nasazené suché pneumatiky zvolil správnou strategii. Vettel doplatil na vadné brzdy, Alonso předvedl své umění. Závodu na zajímavosti nechybělo nic.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 30.03. 15:07) Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Závod začíná na mokré trati, stále lehce prší, jezdci zvolili přechodné pneumatiky. Vettel odstartoval perfektně, ale Webber mírně ztratil a toho využívají obě Ferrari. Massa se před něj dostal ještě před šikanou, ale Alonso dostává po lehkém kontaktu s Buttonem hodiny, odráží se od Webbera se propadá na poslední místo.

V prvním kole není o incidenty nouze. O největší se postaral Kobayashi, který přišel o křídlo a následně ve velké rychlosti narazil do Buemiho a Hülkenberga, pro které tak závod končí. Schumacher má poškozené křídlo a musí pro nové k mechanikům. Na cílové rovince už na piloty čeká safety car.

Závod je restartován na konci 4. kola. Alonso se rychle posouvá vpřed pomalejší vozy. Lehce předjel Glocka, se kterým se následně potrápil Schumacher. Massovi se nedaří ujet Kubicovi, který na něj zkouší útočit, následován Rosbergem a oběma McLareny. Button zajíždí jako první do boxů pro suché pneumatiky hned poté, co jej předjel Hamilton.

Na suché pneumatiky je však evidentně brzy, obul je zatím pouze Button a nedokáže se s nimi udržet na trati. O dvě kola později volí suché pneumatiky několik dalších jezdců a postupně začínají mít výhodu. Alonso pokračuje ve stíhací jízdě, předjíždí de la Rosu i Barrichella. Po hodinách odstupuje za závodu Petrov.

Ve 12. kole už jedou všichni na suchých pneumatikách. Massa stále brání svoji pozici před Webberem, Kubica s Rosbergem se před něj dostali během výměny pneumatik. Na konci 13. kola máme pořadí Vettel, Button, Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton, Alonso, Barrichello, de la Rosa, Liuzzi, Alguersuari, Schumacher, Kovalainen, Glock, Chandhok, di Grassi.

Do první zatáčky v 15. kole brzdí Webber hodně pozdě a díky tomu se dostává před Massu. Během druhé části šikany využívá zpomalení obou jezdců Hamilton a už je také před Massou. Navíc je více rozjetý a dostává se do těsného závěsu za domácího Webbera, do druhé šikany na něj útočí vnějškem. Přemotivovaný Webber brzdí tentokrát už příliš brzdě a po školácké chybě je mimo trať a ztrácí několik míst. Hamilton se propadá pouze za Massu a o dvě kola později hledá další příležitost k útoku.

Na konci 21. kola je Hamilton těsně za Massou a už před první zatáčkou se pohodlně dostává před něj, ale poškodil si přední křídlo, když se do poslední chvíle snažil využívat aerodynamický stín za zádí Ferrari. Massovi se první šikana povedla perfektně a před druhou šikanou se znovu pokouší od odpověď, ale na to není tentokrát dost blízko. Navíc je těsně za ním týmový kolega Alonso, ten se vnějškem pokouší připravit si Massu k útoku, ale musí zpomalit na příliš mokré trati mimo ideální stopu. Toho pohotově využívá  Webber a je zpět před Alonsem.

Hamilton i s lehce poškozeným předním křídlem ujíždí a už pracuje na Rosbergovi. Massa musí odrážet útoky Webbera, na kterého zase dotírá Alonso. Vedoucí Vettel si mezi tím před polovinou závodu zvětšuje náskok na 4,5 s před Buttonem, Kubica ztrácí další 3 s.

Vettel v 28. kole opouští trať končí, zřejmě kvůli brzdám! K velké radosti McLarenu vede Button a Hamilton útočí na druhého Kubicu. Po polovině závodu jezdci postupně zajíždí k mechanikům pro nové suché pneumatiky. Rosberg musí po výjezdu z boxů odolávat Webberovi na zahřátých pneumatikách, ale ten mu v nájezdu do třetí zatáčky nedává šanci.

Vedoucí čtveřice jede ještě o deset kol později na původních suchých pneumatikách a náskok si mezi nimi stále zvětšuje vedoucí Button - už na 15s. Kubica jede pomaleji, musí stále vzdorovat dvojici Ferrari. Hamilton a Webber na nových pneumatikách se rychle přibližují, v některých kolech už skoro o 2 s. Na pozadí dramatických soubojů o stupně vítězů zanikly krásné předjížděcí manévry Schumachera, Barrichella a dalších.

V 50. kole jsou již Hamilton s Webberem těsně za Alonsem, který se s velkými problémy snaží udržet rychlost, ale musí jet defenzivní stopu a začíná ztrácet na Massu. Alonso naplno ukazuje svoje kvality a ještě v 56. kole odolává. V 57. kole to Hamilton znovu zkouší, ale Alonso je tvrdý a Hamilton musí zpomalit. To ovšem včas nezaznamenal Webber, tvrdě do Hamiltona naráží a oba útočníci jsou mimo hru!

Jenson Button si pohodlně přijíždí pro první letošní vítězství, první v barvách McLarenu. Kubica nečekaně vytěžil pro Renault z divokého závodu skvělé druhé místo, další dvě příčky získává po velké dřině Ferrari. Závod přinesl velká překvapení, po startu se o drama postaralo počasí, nakonec se závod vyvinul v souboj dvou strategií. A co je hlavní, vítězové jsou dnes ti, kteří odvedli nejlepší práci!

GP Austrálie (Albert Park)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 251:33:36,531 hod
2. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team 18+ 12,0
3. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari 15+ 14,4
4. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari 12+ 16,3
5. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas 10+ 16,6
6. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 8+ 29,8
7. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 6+ 59,8
8. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team 4+ 1:00,5
9. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 2+ 1:07,3
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas 1+ 1:09,3
 
 
11. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  + 1:11,3
12. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1  + 1:14,0
13. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  + 2 kola
14. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team  + 5 kol
 DNF  24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  +17 kol
 DNF  25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  + 32 kol
 DNF  5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing  + 33 kol
 DNF  14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1  + 49 kol
 DNF  12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  + 49 kol
 DNF  21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team  + 54 kol
 DNF  16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso  + 58 kol
 DNF  10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team  + 58 kol
 DNF  23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1  + 58 kol
 DNF  18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  + 58 kol

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Drama v Melbourne pro Buttona a McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 30.03.2010 15:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp japonska

Hamilton: Páteční aféra neměla s výkonem v kvalifikaci co dělat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud