USA: Ferrari nejlepší, má double

Daniel Šupa, 2. července 2006, 20:46 Google+

Italský tým vyvrátil všechny předpoklady o lehkém voze při kvalifikaci. Ferrari jelo se stejnou strategií jako Renault. Dvě hromadné kolize pak zredukovaly závodní pole o polovinu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher M. - Massa

Schumacher M. - Massa | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na rozpáleném asfaltu okruhu Indianapolis vkročil šampionát F1 do své druhé poloviny. Jezdci Ferrari si prohodili pozice a Alonso na Schumachera zaútočil také, ale neúspěšně. Výborně vystartoval Villeneuve, jenž Barrichella překonal, ale na konci startovní rovinky svoji pozici v opatrném souboji s důraznějším Brazilcem neudržel.

Start se však neobešel bez kolizí, odehrály se dokonce dvě hromadné, na konci pole a v jeho středu. Především ta ve středu pole, jež se odehrála ve druhé zatáčce byla ostře sledovaná. Viníkem byl Juan Pablo Montoya, jenž narazil do zadní pneumatiky svého kolegy Raikkonena, který šel do smyku a s ním v saltech i Nick Heidfeld. S oběma McLareny, nezraněným Heidfeldem a domácím hrdinou Scott Speedem skončil i Jenson Button, jenž musel do boxů, kde svůj vůz odstavil. Druhá kolize v závěru pole již tak jasná nebyla. Semknutí vozů v první zatáčce odnesl Webber kolidující s Klienem, na což doplatil ještě Montagny.

Po šesti kolech nastal restart, Massa udržel vedení před Michaelem Schumacherem. Piloti Renaultu spolu bojovali, ale do zbytečného rizika nešli. Pátý jezdil Barrichello následovaný R. Schumacherem, Villeneuvem, Rosbergem, Trullim, Coulthardem, Liuzzim, Albersem. V závěru pole spolu ještě kolidovali Sato a Monteiro, Japonec odstoupil ihned, portugalský jezdec o chvíli později. Američtí fanoušci se tak po roce opět velkého provozu na dráze nedočkali, zase si užili toho, co podle všeho zbožňují nejvíce, dramatických momentů a kolizí.

Obě Ferrari zvyšovala svůj odstup od dvojice Renaultů, za nimiž s malým odstupem následovala trojice Barrichello, R. Schumacher a Villeneuve. Fisichella několikrát naznačil na konci cílové rovinky útok, až ve 14. kole ale byl úspěšný. Podle průběhu předjížděcího manévru však bylo jasné, že Alonso spolupracoval a pozici přepustil. Zezadu se propracovával vstříc bodovaným pozicím Trulli s Toyotou, který nejprve překonal Coultharda a později Rosberga.

Skupiny za mizejícími Ferrari se sjely dohromady, Alonso postupně ztrácel na Fisichellu, Ital se postupně vzdaloval a udržoval ztrátu na rudé monoposty v čele. Ve 21. kole přidal nejrychlejší kolo závodu. Chvíli na to se zadýmilo z monopostu rychlého Villeneuva, jenž vůz odstavil mimo dráhu se zadřeným motorem. Ve dvacátém pátém kole tankoval Barrichello, ale propadl se pouze za obě Toyoty a před na body po odstoupení BMW Sauberu postoupivšího Rosberga. Vitantonio Liuzzi s Toro Rosso sbíral odvahu k předjetí Davida Coultharda s bratrským Red Bull.

Michael Schumacher a Fisichella zamířili do boxů ve 28. kole, což nasvědčovalo dvěma zastávkám v boxech. O kolo později zastavil u mechaniků i Massa z vedoucí pozice, ale po návratu na dráhu ztratil nejen vedení, ale i pozici ve prospěch týmového kolegy. Ztráta přes dvě vteřiny při absenci incidentu s případným pomalejším vozem nebo problémy při obsluze vozu mechaniky během jediného kola jistě vyvolají úvahy o použití týmové režie ve prospěch sedminásobného šampiona. Albers o kolo zpět následně uvolňoval dráhu rychlejšímu Massovi tak uctivě, že vyjel po své hrubce až na trávu. Vedení na krátko převzal Alonso, ale i on zamířil pro palivo a nové gumy.

Po polovině závodu pokračovala už jen polovina vozů a pořadí bylo následující: M. Schumacher, Massa, Trulli, Fisichella, Alonso, R. Schumacher, Barrichello, Rosberg, Coulthard, Liuzzi a Albers. Trulli, Rosberg, Coulthard a Liuzzi jeli se strategií jediné zastávky v boxech. Coulthard tlačený Liuzzim se postupně zezadu blížil Rosbergovi a Jarno Trulli se po návštěvě mechaniků vrátil znovu na sedmé místo za Barrichella. Albers navštívil své boxy počtvrté a pro problémy se řazením odstoupil.

Souboj na dálku spolu svedli přes mechaniky Rosberg, Coulthard a Liuzzi. Coulthard zůstal na dráze ze všech jezdců nejdéle a až ve 47. kole zamířil poprvé a naposledy do boxů. Při výjezdu se dostal před Rosberga a v ostrém přímém souboji svoji pozici udržel. Němec musel najet na špinavější část okruhu.

Dvacet tři kol před cílem otevřel druhé zastávky v boxech opětovně Barrichello, následoval Massa, R. Schumacher, jeho starší bratr Michael i Alonso. Poprvé letos u Renaultu museli u obhájce titulu řešit technické problémy. Při zastávce v boxech se potíže projevily naplno, Španěl se nemohl odlepit z místa a ztratil pozici ve prospěch Ralfa Schumachera. S jedinou zastávkou jedoucí Trulli se posunul na čtvrté místo za obě Ferrari a Fisichellu s Renaultem. Liuzzi dlouho hledal místo pro předjetí Rosberga, až ho vybrzdil na konci cílové rovinky.

Za M. Schumacherem následoval po plánovaných zastávkách Massa (+12s), Fisichella (+28s), Trulli (+34s), R. Schumacher, Alonso, Barrichello, Coulthard, Liuzzi a Rosberg. Nešťastnou bilanci v Indianapolis neprotrhl Ralf Schumacher ani tentokrát, deset kol před cílem odešlo ložisko jeho levého předního kola. Na body se tak posunul Liuzzi a v závodě pokračovalo pouze devět jezdců.

Double Ferrari, bezchybný výkon Schumachera a potíže Alonsa bezesporu oživilo boj o tituly a vykřesalo naději pro italský tým. Fisichella zachraňoval třetím místem prestiž Renaultu. Radost a bodový zisk Toyoty pokazilo ložisko Ralfova vozu, přesto japonský tým potvrdil zvýšenou konkurenceschopnost z Kanady čtvrtým místem Trulliho. Barrichello znovu bodoval a při vypadnutí obou BMW zvýšil náskok Hondy v hodnocení týmů. Red Bull se dalšími body nechybujícího Coultharda posunul v Poháru konstruktérů před Williams a svůj první bod získal zásluhou Liuzziho nový tým Toro Rosso. Škoda je vypadnutí obou jezdců McLarenu po vzájemné kolizi. Nedočkali jsme se rozuzlení se zvolenou strategií a plánovaným bojem o pódium, který sliboval šéf týmu Ron Dennis.

Dnešní Grand Prix přinesla dramatický úvod a zajímavý průběh až do cíle díky jezdeckým soubojům a odlišným strategiím zastávek v boxech. Přestože ho dokončilo pouze devět vozů, GP USA 2006 napravila loňským podnikem pošramocenou pověst F1 v Americe zcela určitě. Podle vývoje celého závodního víkendu vše nasvědčuje, že Michelin po svých loňských problémech v klopené zatáčce zvolil příliš konzervativní přístup ke konstrukci pneumatik a Bridgestone profitovalo ze svých dlouholetých zkušeností při návrhu plášťů pro americké seriály na oválech, což potvrdila i Toyota velmi konkurenceschopnými časy i umístěním Trulliho, jenž startoval z pitlane.

GP U.S.A. (Indianapolis Motor Speedway)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Michael SCHUMACHER deuScudéria Ferrari 101h 33:35.199
2. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari 8 +7.900
3. 2 Giancarlo FISICHELLA itaRenault F1 Team 6 +16.500
4. 7 Jarno TRULLI itaPanasonic Toyota Racing 5 +23.600
5. 1 Fernando ALONSO espRenault F1 Team 4 +28.400
6. 11 Rubens BARRICHELLO braHonda Racing F1 3 +36.500
7. 14 David COULTHARD gbrRed Bull Racing 21 kolo
8. 20 Vitantonio LIUZZI itaScudéria Toro Rosso 11 kolo
 
 
9. 10 Nico ROSBERG deuWilliamsF1 Team  1 kolo
 DNF  8 Ralf SCHUMACHER deuPanasonic Toyota Racing  mechanika
 DNF  18 Christijan ALBERS nldMidland F1 Racing  mechanika
 DNF  17 Jacques VILLENEUVE canBMW Sauber F1  motor
 DNF  19 Tiago MONTEIRO prtMidland F1 Racing  nehoda
 DNF  12 Jenson BUTTON gbrHonda Racing F1  nehoda
 DNF  3 Kimi RÄIKKÖNEN finMcLaren Mercedes  nehoda
 DNF  16 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1  nehoda
 DNF  4 Juan Pablo MONTOYA colMcLaren Mercedes  nehoda
 DNF  9 Mark WEBBER ausWilliamsF1 Team  nehoda
 DNF  21 Scott SPEED usaScudéria Toro Rosso  nehoda
 DNF  15 Christian KLIEN autRed Bull Racing  nehoda
 DNF  22 Takuma SATO jpnSuper Aguri F1 Team  nehoda
 DNF  23 Franck MONTAGNY fraSuper Aguri F1 Team  nehoda
 
 Nejrychlejší kolo:
  5 Michael SCHUMACHER Ferrari 248 F1
Ferrari V8
Bridgestone   1:12,719
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: USA: Ferrari nejlepší, má double

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Trulli odstartuje z pit-lane

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud