Tým, který opětovně po svém působení počátkem 80. let vzešel ze stáje Benetton, se tak po mnoha změnách ve svém obsazení i způsobu práce vrátil do skutečného centra zájmu. Nadšení, které ovládlo každého jeho člena bylo bez konce, navíc umocněno tím, že právě od Renaultu se díky dlouhým rovinkám okruhu Sepang žádné výborné časy nečekaly.
Okamžitě se však objevily hlasy, které triumfální úspěch mladého a nadějného Alonsa, podtržený druhým nejrychlejším časem kolegy Trulliho, přisuzovaly minimálnímu množství paliva v nádržích vozu R203 nebo zázračné směsi pneumatik Michelin. Světlo do tápání po příčině úžasného úspěchu vneslo až prohlášení Jean-Jacquese Hise, ředitele oddělení vývoje motorů ve Viry-Chatillon a hlavního tvůrce motorů Renault nové generace.
Podle něj tým jisté zlepšení očekával, ale tak výrazné nikoli. Monoposty F1 prochází neustálým vývojem ve všech směrech, od drobností jako profilace zavěšení kol, přes elektronické systémy a aerodynamiku až po motor. A právě v Malajsii nasadil Renault mírně modifikovaný motor RS23. Konstruktéři se od samého začátku práce na radikálních motorech s odklonem válců 111° potýkali s problémem neúnosných vibrací, bránících zvýšení výkonu. Ale jak sám Jean-Jacques His poznamenal, došlo v tomto směru k výraznému zlepšení. Takže za úspěchem ve druhé kvalifikaci nebylo malé množství paliva, ale zlepšený motor.
Náš redaktor Fanda Formula se však nespokojil pouze s tímto konstatováním, ale zajímal se o technické detaily. Jak se však dalo očekávat, na informace týkající se nového motoru bylo vedením týmu uvaleno přísné embargo. Zdálo se, že sólokachna bude tentokrát pro Fandu nepolapitelná. Ale jak se ukázalo, nejdůležitější je být ve správný čas na správném místě.
Náš spolupracovník se toulal nočním padockem a v jedné z restaurací zahlédl právě pana Hise, který pozvání na skleničku „boujolaise“ k oslavě úspěchu neodmítl. Po první přišla na řadu další a výsledkem bylo nečekané odhalení. „Jó, ten motór? Ts, tak to bylo nakonec úplně jednoduché. Představ si, škyt, tomu člověče neuvěříš! Byla za tím ženská! Nó, ale nebój, škyt, jako moje ženská, teda jako moje, tá, manželka,“ soukal ze sebe již oslavou notně unavený Jean-Jacques His. Na přesnou citaci rozhovoru jistě nemáte čas, dle Fandy Formuly byl totiž pěkně dlouhý a s mnoha odbočeními. Ale to hlavní si pro sebe samozřejmě nenecháme.
Jean-Jacques His, který zodpovídá za motor pro F1 byl již dlouho pod tlakem vedení a snažil se přijít na řešení, které by omezilo nepřijatelné vibrace. Ale ani úprava vstřikování, ani přepracování hlavy motoru, či přidání speciálních látek do mazacího oleje k výsledku nevedly. Spásu mělo přinést překvapivě praktické řešení. Manželka si prý věčně stěžovala, že doma vůbec nepomáhá, a znáte to, nakonec Vás ženy stejně přesvědčí. Při pokusu o zopakování používání automatické pračky, však tato vypověděla službu. Neboť nechtěl klesnout v jejích očích z důvodu toho, že konstruuje motory F1, ale nerozumí pračkám, pustil se do její opravy. Od rozdělaného spotřebiče se vyřítil přímo na cestu do Viry-Chatillon. Buben pračky je totiž také vystaven silným otřesům a jeho odpružení mu vnuklo nápad. Řešení problému spočívalo v tom, že se motoru umožní vibrovat v přiměřených mezích, ale odizoluje se natolik, že vibrace nebudou přenášeny do zbytku monopostu. Motor byl ukotven k vozu přes kompozit, ve kterém hraje jednu z hlavních úloh pružná a horku odolná pryž. Jak zjistil náš reportér Fanda Kachna Formula, nejlepší řešení bývají často ta nejjednodušší...