Zákaz dieselů v centru města? Nové značky už visí na svých místech

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. května 2018, 10:19 Google+

Ve snaze snížit znečištění ovzduší a chránit zdraví občanů se německé město Hamburg rozhodlo jako první v celé zemi zavést nová opatření, která zamezí vjezdu automobilů s dieselovými motory do centra města. Smůlu tak budou mít řidiči všech automobilů, které nesplňují alespoň normu Euro 5.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory

Ulice Hamburgu lemují nové značky zakazující vjezd vozidel s dieselovými motory | foto: youtube.com

Sdílejte článek

O zákazu vjezdu automobilů s dieselovým motorem do centra měst se v Německu hovoří již delší dobu, ovšem na severu ležící průmyslové město Hamburg je vůbec první, které hodlá zavést zákaz do praxe. Novinky o tomto kroku prosákly na veřejnost poté, co Hamburg našel oporu pro své rozhodnutí u německého nejvyššího soudu.

Během několika posledních dnů se tak v Hamburgu objevila zhruba stovka nových cedulí, která zakazuje vjezd "starších" automobilů s naftovým motorem do dvou klíčových ulic, kde bylo znečištění nejhorší, nebo kde mohou ohrozit největší procento lidí.

Delší dobu nebylo jasné, na jakou skupinu automobilů se bude zákaz vztahovat, ovšem podle posledních zpráv už je jasné, že do centra Hamburgu se nedostanete v automobilu, který nesplňuje ekologickou normu Euro 5. Diesely splňující Euro 4 se přitom vyráběly až do roku 2009.

Nové řešení má však i své kritiky. Ti již od února, kdy města dostala možnost přistoupit k podobným krokům, svorně tvrdí, že zákaz vjezdu do určitých ulic / částí města vlastně nic neřeší. Řidiči totiž budou nuceni tato místa objíždět, což způsobí, že budou muset cestovat na delší vzdálenosti a jejich automobil tak bude znečišťovat ovzduší podstatně více, pouze jinde.

Za připomínku stojí, že řada německých měst čelí kritice za příliš znečištění ovzduší již delší dobu. Obrovská vlna kritika vůči dieselům a jejich vlivu na životní prostředí se však spustila až s odstartováním kauzy Dieselgate. Od té doby také konstantě padají prodeje naftových motorů napříč celou Evropou.

Vytisknout

Diskuze: Zákaz dieselů v centru města? Nové značky už visí na svých místech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Klobásy Currywurst z produkce automobilky Volkswagen

Znáte nejpopulárnější produkt Volkswagenu? Auto to překvapivě není

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud