Fittipaldi: aby ste v Monaku vyhrali, musíte jemne brúsiť bariéry

BŽ, 22. května 2013, 13:25 Google+

Brazílčan Fittipaldi doteraz ľutuje, že sa mu ani raz nepodarilo vyhrať v Monte Carle.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 23.05. 14:15) Napište svůj názor
Fittipaldi, Emerson

Fittipaldi, Emerson | foto: Jaroslav Vehrle, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Majster sveta z rokov 1972 a 1974 Emerson Fittipladi dáva pre médiá McLarenu vo svojich vyhláseniach najavo svoju lásku k neobyčajnému podujatiu v Monaku. „Zo všetkých veľkých cien, ktoré som chcel vyhrať, som najviac túžil po triumfoch vo Veľkej cene Brazílie, teda mojej domácej a vo Veľkej cene Monaka. V Brazílii som vyhral dvakrát, v roku 1973 s Lotusom a v roku 1974 s McLarenom, ale víťazstvo v Monaku mi stále unikalo. Aj teraz vo svojich 66-ich rokoch to vo mne vzbudzuje smutné pocity.

„Vždy som zbožňoval jazdiť v Monaku,“ hovorí Fittipaldi. „Bol to a ešte stále je okruh, ktorý predstavuje unikátnu výzvu z hľadiska pilota. Nie je ľahký, pretože vyžaduje extrémnu precíznosť a značnú agresivitu. Je veľmi ťažké nájsť rovnováhu medzi agresivitou a precíznosťou. A ak ju nenájdete, nie ste dostatočne rýchly.“

A aké sú podľa Fittipaldiho potrebné predpoklady na víťazstvo na monackej trati? „Potrebné sú výkonné brzdy a dobrá trakcia auta... Ale to nie je všetko, čo potrebujete pre víťazstvo v Monaku. Ak chcete byť rýchly, je potrebné jazdiť čo najtesnejšie okolo bariér pri každom výjazde zo zákruty. Zvykol som hovoriť, že ste zašli rýchle kolo len vtedy, ak ste mali boky pneumatík zodraté od dotykov s bariérami.

„Dnešné autá disponujú väčšou aerodynamickou podporou, ako tie z mojich čias. Všetky štyri kolesá zostávajú väčšinou na ceste, čo nebolo kedysi zvykom. Nebolo to nič neobyčajné, ak boli kolesá vo vzduchu pri prejazdoch cez obrubníky, alebo na prevýšeniach vozovky.

sauber
(foto: Sauber Motorsport AG)

Preto bolo potrebné nastaviť predné tlmiče trochu voľnejšie a zadné naopak. Pamätám si, že Graham Hill tak jazdil skoro na všetkých okruhoch a pritom päťkrát vyhral vo Veľkej cene Monaka, myslím, že to nebolo náhodou.“

Fittipaldi sa domnieva, že tento víkend to bude mať McLaren v Monaku ťažké, aby sa presadil. MP4-28 nie je podľa mňa dostatočne rýchle auto, ale som si istý, že jeho čas ešte príde, pretože McLaren zostáva jedným z najlepších tímov.“

Je možné, že má pravdu, veď McLaren vyhral v Monaku už pätnásťkrát, čo je najviac zo všetkých tímov.

Vytisknout

Diskuze: Fittipaldi: aby ste v Monaku vyhrali, musíte jemne brúsiť bariéry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 23.05.2013 14:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Riccardo Patrese: mojím najväčším problémom na trati som bol ja sám - anotační foto

Riccardo Patrese: mojím najväčším problémom na trati som bol ja sám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

  2. GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

  3. GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

  4. Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

  5. Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

  6. Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud