Rozhovor se Sennou: Cílem je dostat z vozu FW34 maximum

Petr Hlawiczka, 17. ledna 2012, 15:40 Google+

Nadšený Bruno Senna po oznámení Williamsu, že si ho vybral jako svého druhého jezdce, v prvním rozhovoru v novém týmu hovoří o svých cílech a očekáváních před letošní sezónou.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 17.01. 17:38) Napište svůj názor
Senna, Bruno

Senna, Bruno | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Co se ti před sezónou 2012 honí hlavou, když jsi byl teď potvrzený jako pilot Williamsu?
Bruno Senna: Jsem opravdu šťastný, že jsem součástí týmu s tak fantastickým dědictvím. Jsem moc hrdý na to, že si mě Williams vybral, abych závodil v roce, který pro ně bude důležitý. Všichni jsou před sezónou 2012 extrémně motivování a je skvělé být součástí té motivace.

Je pravda, že minulý rok neprožili nejlepší sezónu, je však jasné, že tým je na správné cestě a všichni táhnou za jeden provaz, aby ten letošní rok byl lepší. Doufám, že ukážu, co dovedu - nejen týmu, ale i sobě. Bude to zajímavé pozorovat, co společně dokážeme.

Co patří k tvým cílům před sezónou 2012?
BS:
Je těžké si dávat cíle před tím, než začne sezóna. Chtěl bych však s vozem jezdit zcela na limitu, abych z něj dostal maximální možnou výkonnost.

Co si myslíš o motoru Renault vzhledem k tomu, že si s ním v minulé sezóně závodil, a co myslíš, že může Renault Williamsu v roce 2012 přinést?
BS: Během několika závodů s motorem Renault v roce 2011 jsem se toho o něm hodně dozvěděl. Je to velmi dobrá jednotka s dobrou ovladatelností, což bude dalším pozitivním krokem pro tým.

Jako pilotovi vám musí každá dostupná zbraň fungovat optimálně, abyste mohli během závodu dosahovat konkurenceschopných časů. Jsem si jistý, že s motorem Renault budeme moci auto dále rozvíjet. Pro mě to bude zajímavé při poskytování zpětné vazby týmu s využitím svých předchozích zkušeností.

senna
Brunovi se splnil dávný sen: bude závodit za Williams poháněný motorem Renault stejně jako jeho slavný strýc Ayrton (foto: Williams F1 Team)

Co říkáš na svého nového týmového kolegu, Pastora Maldonada?
BS: Pastor je skvělým jezdcem. Závodil jsem proti němu v GP2 a vždy jsme spolu dobře vycházeli. V minulosti byl velmi těžkým soupeřem a nyní ve stejném voze bude ještě těžším. Určitě se budeme snažit jeden druhého porážet, ale jako týmoví kolegové budeme společně pracovat na tom, abychom tým posunuli kupředu.

Můžeš nám říct, co jsi doposud v továrně dělal?
BS: V továrně Williamsu v Grove si mě před a po vánocích zkoušeli na simulátoru, na dráze a v tělocvičně. Prováděli jsme také nějaké vyhodnocování na dráze (ale ne s vozem F1). Hlavním účelem bylo, aby mě tým dokázal zhodnotit a porozumět tomu, jak ze mě jakožto z pilota dostat to nejlepší.

Byl to však i pro mě opravdu užitečné, protože jsem se seznámil se všemi procedurami, jako je poznávání volantu před tím, než usednu do reálného auta. Když začneme testovat, nebudu muset na to myslet, takže budu zkrátka moci nasednout do FW34 a jezdit.

Měl si tedy již možnost pracovat se svými novými inženýry?
BS: Ano, myslím, že jsme začali opravdu dobře a nyní se těším na další spolupráci s nimi během sezóny. Vztah mezi pilotem a inženýrem dokáže pochopit málo lidí. Potřebujete vzájemný respekt, dobré porozumění jeden vůči druhému a vědět, jak společně pracovat, aby to od počátku klapalo. Vztah a kontinuita mohou způsobit velký rozdíl ve výkonnosti.

senna
Na simulátoru Williamsu (foto: Williams F1 Team)

 

Co nastartovalo tvou kariéru v motosportu?
BS: Byl jsem fanouškem motosportu od raného věku a velký vliv měl samozřejmě můj strýc, ale jakmile jsem poprvé usedl do motokáry, už jsem nikdy nechtěl dělat nic jiného. Je mi velkou ctí, že můžu dělat to, co miluji, protože závodění ve Formuli 1 bylo vždy mým snem.

Jednou jsi řekl, že kdybys dostal možnost jezdit s kterýmkoliv vozem F1 z minulosti, vybral by sis Williams z roku 1993 s aktivním zavěšením. Jak důležité je pro tebe to, že jsi nyní součástí týmu s takovým dědictvím v motosportu?
BS: Tým má úžasnou historii a při procházce muzeem jsem slintal blahem. Spoustu z těchto vozů jsem viděl na trati a vždy mě zajímalo, jaké by to bylo s nimi závodit. Nikdy jsem v žádném z nich neseděl, takže si myslím, že by bylo fajn dostat možnost svézt se v Goodwoodu s autem s aktivním zavěšením, jen pro ten pocit!

Z Brazílie se ti dostává významné podpory, co nám k tomu můžeš říci?
BS: Jsem teď velmi hrdý na to, že jsem Brazilcem. Vědomí, že mám tak skvělou podporu, lidi, které se mnou byli od počátku - to je skvělý pocit. Vědět, že si mě lidé vybrali, abych nesl jejich jméno, mě více motivuje  tomu, abych pro ně vytvářel dobré vzpomínky.

Tvůj strýc Ayrton závodil za Williams. Jak důležité je pro tebe připojit se k tomuto týmu?
BS: Bude to velmi zajímavé jezdit za tým, za který jezdil můj strýc. Celkem dost lidí zde pracovalo s Ayrtonem a jsem rád, že mi nyní dávají šanci na to, abych se zde předvedl. Doufejme, že budeme moci vrátit dobré vzpomínky a vytvořit další skvělé.

senna
Senna obdivuje starší monoposty Williamsu (foto: Williams F1 Team)

Přeskočme nyní ke stejnému období v příštím roce. Čeho bys chtěl dosáhnout, abys byl spokojený?
BS: Doufám, že na konci roku 2012 budu moci říct, že jsem z vozu Williams-Renault FW34 dostal 100 % výkonnosti, ať už to bude znamenat cokoliv. To je pro mne tou nejdůležitější věcí. Chci z auta zkrátka dostat maximum a co nejvíce využít této příležitosti. Bude to z pohledu budoucnosti tak důležitý rok pro tým i pro mě. Doufám, že budoucnost bude dlouhá a úspěšná a že to začíná zde.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor se Sennou: Cílem je dostat z vozu FW34 maximum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 17.01.2012 17:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Věřte nevěřte: Sebring International Raceway - anotační foto

Věřte nevěřte: Sebring International Raceway

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud