1953 Británie: Ascari je zpět

iM3, 1. listopadu 2006, 08:00 Google+

Dva týdny po velkolepém závodě ve Francii byla na řadě britská Grand Prix sponzorovaná deníkem Daily Express. Stejně jako v předešlých letech byl hostitelem silverstonský okruh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

6. GP Velké Británie
Silverstone Circuit
18. července 1953

Sezóna roku 1953 byla poznamenána soubojem vozů ferrari a maserati, jenže prozatím se z úspěchů radovala jen značka z Maranella. Druhý italský tým stále doufal v úspěch a ani v Silverstone tomu nebylo jinak. Největší naděje vkládal do Fangia, kterému v minulém závodě uniklo vítězství jen díky dalším problémům na voze maserati. Alespoň však konečně spatřil cíl...

Na závodní dráhu proudil dav anglických přívrženců motoristického sportu. Vzpruhou jim bylo vítězství Mika Hawthorna a tak nebylo divu, že na britských ostrovech vzrostl zájem o závody formule 1. Na startovním roštu se největšímu zastoupení vozů těšil John Cooper. Šest jeho modelů bylo připraveno ke startu. Jeden z nich, Cooper-Bristol T20 týmu Ecurie Ecosse, řídil Jimmy Stewart. Bratr jistého Jackieho Stewart, o kterém v budoucnu ještě hodně uslyšíme...

Časy zajeté v tréninku byly předzvěstí výsledku závodu – Ascari první, vedle něj Gonzales, Hawthorn a Fangio. Fangio na mávnutí vlajky nejlépe zareagoval a před první zatáčkou byl v čele. Jenže přehnal svou rychlost a musel prudce na brzdy, Ascari jej předjel po vnitřní straně a bylo to zase ferrari, které vedlo závod. Ital zůstal ve vedení po celé odpoledne a získal své již deváté vítězství z desíti startů.

Za ním, na konci prvního kola v zatáčce před cílovou rovinkou, úžasně vybral smýkající se vůz Hawthorn. Jeho ferrari vyjelo na trávu, bokem srazilo polystyrénové hrazení a znovu se napřímilo ve směru jízdy. Hawthornovou chybou se na druhé místo dostal Gonzales. Dlouho tam ale nevydržel. Z jeho vozu začal vytékat olej a kropil povrch dráhy. Maršálové ihned zareagovali na vzrůstající nebezpečí pro ostatní jezdce a Gonzalesovi vyvěsili černou vlajku. Argentinec si nechal v depu spravit vůz a vrátil se na čtvrtém místě za Ascarim, Fangiem a Villoresim.

Poslední jmenovaný kvůli problému s pérováním zastavil. Také Marimon nespatřil cíl a ve stejném kole zastavil. Farina se díky tomu posunul na čtvrté místo a začal stíhat Gonzalese. Několik kol před koncem jej odsunul na čtvrté místo. Druhý Fangio ztrácel na vítězného Ascariho jednu minutu.

Foto: www.f1-facts.com

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari1:48
2.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati1:49
3.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:49
4.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:50
5.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari1:50
6.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari1:51
7.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati1:51
8.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini1:52
9.   Harry SCHELL usaEquipe Gordini1:52
10.   Tony ROLT gbrRob Walker Racing Team1:54
11.   Ken WHARTON gbrSoukromý Cooper1:54
12.   Lance MACKLIN gbrHW Motors1:57
13.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering1:57
14.   Peter WHITEHEAD gbrAtlantic Stable1:57
15.   Jimmy STEWART gbrEcurie Ecosse1:58
16.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati1:58
17.   Duncan HAMILTON irlHW Motors2:02
18.   Bob GERARD gbrSoukromý Cooper2:02
19.   Princ BIRA thaConnaught Engineering2:04
20.   Ian STEWART gbrEcurie Ecosse2:04
21.   Alan BROWN gbrRJ Chase2:04
22.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini2:04
23.   Peter COLLINS gbrHW Motors2:06
24.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier2:07
25.   Tony CROOK gbrSoukromý Cooper2:07
26.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati2:09
27.   Jack FAIRMAN gbrJohn Heath2:32
28.   Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari 8,52:50:00
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 6+ 1:00.00
 
 
3.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari  + 2 kola
4.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati 3,5+ 2 kola
 
 
5.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  + 3 kola
6.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati  + 8 kol
7.   Princ BIRA thaConnaught Engineering  + 8 kol
8.   Ken WHARTON gbrSoukromý Cooper  + 10 kol
9.   Peter WHITEHEAD gbrAtlantic Stable  + 11 kol
10.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 12 kol
 DNF    Jimmy STEWART gbrEcurie Ecosse  nehoda
 DNF    Tony ROLT gbrRob Walker Racing Team  hnací hřídel
 DNF    Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari  zadní náprava
 DNF    Alan BROWN gbrRJ Chase  přehřívání
 DNF    Peter COLLINS gbrHW Motors  nehoda
 DNF    Jack FAIRMAN gbrJohn Heath  spojka
 DNF    Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering  zavěšení
 DNF    Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati  spojka
 DNF    Lance MACKLIN gbrHW Motors  spojka
 DNF    Jean BEHRA fraEquipe Gordini  přívod paliva
 DNF    Ian STEWART gbrEcurie Ecosse  motor
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  zadní náprava
 DNF    Duncan HAMILTON irlHW Motors  spojka
 DNF    Bob GERARD gbrSoukromý Cooper  zavěšení
 DNF    Harry SCHELL usaEquipe Gordini  induktor
 DNF    Tony CROOK gbrSoukromý Cooper  přívod paliva
 DNF    Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1953 Británie: Ascari je zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull a nové motory pro rok 2007

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud